Versnellingsplan

Transitieagenda Leren digitaliseren

Digitalisering als breekijzer voor de gewenste transitie in het hoger onderwijs

Een hoger onderwijs met meer variatie dan het huidige systeem. Een hoger onderwijs waar docenten in teams samenwerken, waar geen spraken is van opklimmen of afglijden, waar een instelling je thuisbasis is en je tegelijkertijd je leven lang over grenzen van opleidingen en instellingen heen kan leren. Dat is een greep uit de toekomstbeelden uit onze transitieagenda voor het hoger onderwijs ‘Leren digitaliseren’.

De transitieagenda is 2021 door dwarsdenkers en friskijkers uit het hoger onderwijs onder leiding van prof. dr. Derk Loorbach en Gijs Diercks van DRIFT (onderzoeksinstituut Erasmus Universiteit Rotterdam) opgesteld. Derk overhandigde de transitieagenda aan Arthur Mol (Rector Magnificus aan de WUR en voorzitter van de stuurgroep van het Versnellingsplan) tijdens de SURF Onderwijsdagen 2021.

In ‘Leren digitaliseren’ schetsen experts van binnen en buiten het Versnellingsplan hoe de gewenste transitie in het hoger onderwijs eruitziet en hoe deze met elkaar ingezet kan worden. De transitieagenda vertaalt concrete stappen die we met elkaar kunnen zetten om deze toekomst te bereiken en benoemt doorbraakprojecten die hieraan op dit moment al een belangrijke bijdrage leveren. 

Download de transitieagenda hier

Deel deze pagina

Uitgelicht

De volgende projecten, publicaties en producten vind je wellicht ook interessant.
4-jaar-versnellen
Strategie
Vier jaar versnellen

Eindpresentatie Versnellingsplan 2019-2022. Een overzicht van vier jaar versnellen. Download de presentatie via onderstaande knop. Download de presentatie hier Download

VP-De-glossy-van-het-Versnellingsplan
Strategie
Glossy VP.

VP. is dé glossy van het Versnellingsplan. 4 jaar versnellen samengevat in 114 pagina’s interviews, portretten, reflecties en columns. Deze

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies