Datum: Vrijdag 18 november
Tijd: 11.00 – 12.00 uur
Versnellingsplan | Agenda | Webinar: Zelfregulatie, feedback en reflectie stimuleren in (online) onderwijs
Hoe stimuleer je zelfregulatie en reflectie in (online) vaardighedenonderwijs? In dit webinar van de Vraagbaak Online Onderwijs geven ze je inzichten aan de hand van twee aansprekende casussen, waarin studenten elkaar helpen om hun vaardigheden te verbeteren. In de ene casus leren de studenten van – en met – elkaar hoe ze beter kunnen samenwerken in een online setting. In de andere casus leren ze hoe ze beter mondeling kunnen presenteren. Centraal in dit webinar staat de vraag hoe je studenten kunt ondersteunen door (peer)feedback. Je krijgt informatie over de aanpak van de Open Universiteit en maakt kennis met de gebruikte tools, die je ook in je eigen praktijk kunt inzetten.
Datum: Vrijdag 18 november
Tijd: 11.00 – 12.00 uur
Om vaardigheden aan te leren is regelmatig oefenen en kwalitatieve feedback van groot belang. Bij een klein aantal studenten, fysiek aanwezig, is dit redelijk eenvoudig te organiseren. Door steeds grotere studentaantallen wordt het als docent moeilijk om hierin te voorzien. Het (online) aanleren van vaardigheden gebeurt niet vanzelf, maar vraagt om een goed uitgewerkt concept dat studenten aangehaakt houdt en actief aanzet tot reflectie.
Vanuit de Open Universiteit laten we twee aansprekende voorbeelden zien.
heb je inzicht in hoe je de kwaliteit van feedback kunt verhogen;
weet je hoe de app FROCOLE werkt en hoe je die kunt inzetten om je studenten te ondersteunen in het ontwikkelen van vaardigheden om online samen te werken;
weet je hoe je de Pe(e)rfect Vaardig kunt inzetten om complexe vaardigheden te verbeteren.
Dit webinar is interessant voor onderwijsontwikkelaars, -adviseurs en docenten.
Deelname aan dit webinar is gratis. Ben je geïnteresseerd? Meld je dan nu aan!
Wil jij je voorafgaand aan het webinar inlezen? Dat kan via onderstaande links:
Lees hier meer over de methode Pe(e)rfect Vaardig
Lees hier meer over de app FROCOLE of ga naar frocole.ou.nl
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies