Kwaliteitenradar Onderwijskundig ICT professional
Wil je meer inzicht krijgen in de kennis, vaardigheden en kenmerken van onderwijskundig ICT professionals? Maak dan kennis met het
Versnellingsplan | Handboek Professionele ontwikkeling rond onderwijsinnovatie met ICT
Gebaseerd op het Educational Design Research-model
De zone Faciliteren en professionaliseren van docenten, presenteert het handboek Professionele ontwikkeling rond onderwijsinnovatie met ICT. Het handboek is samengesteld door onderzoekers van de zone, Dorien Hopster-den Otter en Marlies ter Beek in samenwerking met de leden van de werkgroep ‘Proeftuinen’.
Dit handboek is relevant voor iedereen die zich bezighoudt met docentprofessionalisering op het gebied van onderwijsinnovatie met ICT. Deze ontwikkeling van docenten vraagt om een goed doordacht aanbod van professionaliseringsactiviteiten passend bij de behoeften van docenten. In dit handboek worden richtlijnen gegeven voor het ontwerpen, uitvoeren en evalueren van dergelijke activiteiten.
Het uitgangspunt van dit handboek is dat hoger onderwijsinstellingen van elkaar kunnen leren en elkaar kunnen inspireren. Dit kan alleen bereikt worden als we onze inzichten met elkaar delen. Het stappenplan voor het ontwerpen van lokale proeftuinen geeft structuur om dit op een eenduidige manier te doen.
Foto door Jonas Jacobsson via Unsplash
Deel deze pagina
Wil je meer inzicht krijgen in de kennis, vaardigheden en kenmerken van onderwijskundig ICT professionals? Maak dan kennis met het
De werkgroep Toetsen op afstand ontwikkelden samen met onderzoekers van de HAN een digitale versie van een gesprekstool om de
Wil je binnen je instelling, faculteit of opleiding een visie ontwikkelen op (digitaal) toetsen? Deze visietool van de werkgroep Toetsen
Aan de slag met de (door)ontwikkeling van een krachtige Learning community Hoe kan de samenwerking tussen bedrijven en onderwijsinstellingen worden
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies