Kwaliteitenradar Onderwijskundig ICT professional
Wil je meer inzicht krijgen in de kennis, vaardigheden en kenmerken van onderwijskundig ICT professionals? Maak dan kennis met het
Versnellingsplan | Leermaterialen kiezen
Onderzoek naar overwegingen van docenten en studenten in het hoger onderwijs bij de keuze van leermaterialen
Door de zone Naar digitale (open) leermaterialen worden meerdere verkennende onderzoeken uitgevoerd. Voorliggend onderzoek is er daar een van. Via een kwalitatieve studie is in kaart gebracht welke overwegingen docenten en studenten in het hoger onderwijs hanteren bij het samenstellen van een mix van leermaterialen, welke belemmeringen zij hierbij ondervinden en welke wensen zij hebben om te komen tot een voor hen optimale mix van leermaterialen.
Het onderzoek is uitgevoerd door Irma van der Neut en Paula Willemse van IVA onderwijs.
De diversiteit van leermaterialen is in de laatste decennia enorm toegenomen. Door de coronacrisis heeft het gebruik van digitale leermaterialen in 2020 een enorme sprong gemaakt.
De zone Naar digitale (open) leermaterialen heeft onderzocht welke overwegingen 8 docenten en 14 studenten in het hoger onderwijs hanteren bij het gebruik van digitale leermaterialen.
In deze infographic vind je een samenvatting van de uitkomsten het onderzoek. Het beantwoordt onder andere de vragen: Welke overwegingen zijn leidend bij het kiezen van digitale leermaterialen? Welke belemmeringen in het gebruik van digitale leermaterialen ervaren studenten en docenten? En, welke wensen hebben studenten en docenten om tot een optimale mix van leermaterialen te komen?
Deel deze pagina
Wil je meer inzicht krijgen in de kennis, vaardigheden en kenmerken van onderwijskundig ICT professionals? Maak dan kennis met het
De werkgroep Toetsen op afstand ontwikkelden samen met onderzoekers van de HAN een digitale versie van een gesprekstool om de
Wil je binnen je instelling, faculteit of opleiding een visie ontwikkelen op (digitaal) toetsen? Deze visietool van de werkgroep Toetsen
Aan de slag met de (door)ontwikkeling van een krachtige Learning community Hoe kan de samenwerking tussen bedrijven en onderwijsinstellingen worden
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies