Vier jaar versnellen
Eindpresentatie Versnellingsplan 2019-2022. Een overzicht van vier jaar versnellen. Download de presentatie via onderstaande knop. Download de presentatie hier Download
De lockdown eerder dit jaar en de continue coronacrisis hebben een enorme impact gehad op het hoger onderwijs in Nederland. Van de urgentie van digitalisering in het onderwijs hoeven we inmiddels niemand meer te overtuigen, maar de coronacrisis zorgt ook voor nieuwe problemen, vraagstukken en uitdagingen. Inspelend op de behoeften uit de sector heeft de stuurgroep eerder dit jaar besloten twee aanvullende werkgroepen in te stellen: een werkgroep Digitaal toetsen op afstand en een werkgroep Online onderwijs in praktijkvaardigheden.
Het team van de werkgroep Digitaal toetsen op afstand bestaat uit Annette Peet (SURF), Anna van der Want (Hogeschool Arnhem en Nijmegen) en Sharon Klinkenberg (Universiteit van Amsterdam). Sharon is voorzitter van de Special Interest Group Digitaal Toetsen van SURF, en vanuit SURF houdt Annette zich bezig met toetsen op afstand.
Voor het Versnellingsplan zal de werkgroep zich onder meer inzetten om de kennisontwikkeling rond plaats- en tijdonafhankelijk toetsen te bundelen. Daarnaast werkt het team vooruitblikkend op de toekomst, aan een visie op dit thema.
Eerder dit jaar publiceerden we een handreiking Digitaal toetsen met een overzicht van toetsvormen en tips hoe en wanneer deze toetsvormen in te zetten. De handreiking gaat ook in op privacy, schaalbaarheid en fraudebestendigheid.
De werkgroep Online onderwijs in praktijkvaardigheden zet zich in voor kennisontwikkeling en -deling en zal zorgen voor verbinding van de losse initiatieven die binnen instellingen zijn gestart. De werkgroep zal initiatieven verder uitwerken; waar liggen kansen in het hoger onderwijs om gezamenlijk op te pakken en te versnellen?
Het kernteam van deze werkgroep bestaat uit Stijn Bos (AMC Amsterdam), Esther van der Linde (Hogeschool Arnhem en Nijmegen) en Sjieuwke Dankert (SURF). De werkgroep wordt verder uitgebreid met 8 tot 14 leden.
Headerfoto door Federico Beccari via Unsplash
Deel deze pagina
Eindpresentatie Versnellingsplan 2019-2022. Een overzicht van vier jaar versnellen. Download de presentatie via onderstaande knop. Download de presentatie hier Download
Wil je meer inzicht krijgen in de kennis, vaardigheden en kenmerken van onderwijskundig ICT professionals? Maak dan kennis met het
Het (hoger) onderwijs transformeert. Maatschappij en arbeidsmarkt veranderen, flexibilisering en een leven lang ontwikkelen zijn vereist en de werkdruk en
Als je als onderwijsprofessional aan de slag gaat met het vernieuwen van onderwijs, dan helpt het als je ziet hoe