Onderwijsontwerp in de context van digitale transformatie
Het (hoger) onderwijs transformeert. Maatschappij en arbeidsmarkt veranderen, flexibilisering en een leven lang ontwikkelen zijn vereist en de werkdruk en
Vanuit de zone Aansluiting op de arbeidsmarkt verbeteren, doen Amber Kornet en Floor Venhuis onderzoek naar leeromgevingen waar instellingen en arbeidsmarkt samenkomen. Hybride leeromgevingen kunnen een positieve rol spelen in de aansluiting op de arbeidsmarkt. En om zo goed mogelijk te kunnen omgaan met een snel veranderende arbeidsmarkt, zijn specifieke competenties bij afgestudeerden van belang. Zoals adaptief gedrag, zelfsturend leervermogen en samenwerken.
Amber en Floor zoeken studenten, docenten en werkveld contacten die samenwerken in een omgeving waar onderwijs en beroepspraktijk samenkomen. Zij zoeken leeromgevingen waar vraagstukken met digitalisering een rol spelen. Bijvoorbeeld: de Digital Society Hub van de Hanzehogeschool Groningen. Hier werken studenten, bedrijven, docenten en onderzoekers samen aan innovaties met ICT in de zorg, energie en mobiliteit.
Ben je betrokken bij of bekend met een initiatief zoals dit voorbeeld? En wil je ervaringen delen? Reageer dan aub op deze oproep. Er zullen online interviews worden georganiseerd. De gegevens worden anoniem verwerkt. De interviews vinden plaats in de periode september t/m november 2020.
Deel deze pagina
Het (hoger) onderwijs transformeert. Maatschappij en arbeidsmarkt veranderen, flexibilisering en een leven lang ontwikkelen zijn vereist en de werkdruk en
Aan de slag met de (door)ontwikkeling van een krachtige Learning community Hoe kan de samenwerking tussen bedrijven en onderwijsinstellingen worden
Integreer digitale competenties in profielen voor (hoger) onderwijs en werk Weet een verpleegkundige om te gaan met het elektronische dossier
Wat gebeurt er in Nederland op het gebied van leeromgevingen op het snijvlak van onderwijs en werkveld? De zone Versterken