Vragenlijst Toetsen op afstand

werkgroep-toetsen-op-afstand

Vertel ons je ervaringen

Plaats- en tijdonafhankelijk toetsen staan vanwege de pandemie hoog op de agenda. Op het gebied van toetsen op afstand is nog een wereld te winnen. Om een goed beeld te krijgen van de vraagstukken die spelen bij docenten, heeft de werkgroep Toetsen op afstand een vragenlijst ontwikkeld. Vul de vragenlijst in en deel je ervaringen! Op een later moment de vragenlijst invullen? Zet het in je agenda. Invullen kan tot en met 19 april.

Vul hier de vragenlijst in

Let op: de vragenlijst is inmiddels gesloten.

Deze vragenlijst helpt ons om nóg beter vast te stellen waar we als werkgroep de komende tijd mee bezig gaan. Oftewel: welke inzichten we het beste kunnen delen en welke oplossingen en praktische handvatten we gaan ontwikkelen voor docenten voor toetsen op afstand. Zowel voor nu – tijdens de COVID-19-pandemie – als voor daarna.

Wie vragen we de vragenlijst in te vullen?

Ben je verantwoordelijk voor het opstellen en afnemen van toetsen? Bijvoorbeeld als docent/opleider, examinator, lid van toets-/opleidings-/curriculumcommissie of onderwijscoördinator? Dan zijn we geïnteresseerd in je ervaringen met toetsen op afstand.

Wat gebeurt er met de resultaten van het onderzoek?

Op basis van de resultaten zal de werkgroep waar mogelijk oplossingen initiëren, praktische handvatten ontwikkelen en goede voorbeelden delen. De resultaten worden daarnaast gedeeld in een publicatie, die instellingen in het hoger onderwijs kan helpen om (nog) meer zicht te krijgen in wat er leeft onder docenten.

De vragenlijst duurt ongeveer 10 minuten en is geheel anoniem. Vragen over de vragenlijst? Neem contact op met Marjoleine Dobbelaer. Meer informatie over privacy vind je hier.

Foto door Matt Walsh via Unsplash

Deel deze pagina

Uitgelicht

De volgende projecten, publicaties en producten vind je wellicht ook interessant.
Tool-Toetsweb
Product
Toetsweb gesprekstool

De werkgroep Toetsen op afstand ontwikkelden samen met onderzoekers van de HAN een digitale versie van een gesprekstool om de

Leeromgeving-programmatisch-toetsen
Product
Leeromgeving programmatisch toetsen

Programmatisch toetsen is ‘hot’. Maar wat is het nou eigenlijk precies? Hoe implementeer je het en wat komt daarbij kijken?