Vragenlijsten-Toetsen-op-afstand-resultaten-bekend

Vragenlijsten Toetsen op afstand: resultaten bekend

werkgroep-toetsen-op-afstand

Lees de resultaten van de vragenlijsten voor examencommissies én docenten

Sinds het begin van de coronapandemie werd online toetsing topprioriteit in plaats van een verre toekomstvisie. Daarom zette de werkgroep Toetsen of afstand dit voorjaar een enquête uit, onder examencommissies én docenten. Van beide vragenlijsten zijn de resultaten bekend.

Enquête examencommissies

De enquête voor examencommissies heeft de werkgroep uitgezet onder voorzitters van examencommissies. Het voornaamste doel van deze enquête was om de belangrijkste knelpunten te identificeren die examencommissies ervaren hebben – of nog steeds ervaren – in de transitie naar toetsen op afstand.

De rapportage van de enquête vind je hier

Vragenlijst docenten

Ook docenten kregen te maken met de plotselinge omslag naar toetsen op afstand door de coronapandemie. Om inzicht in te krijgen in de ervaringen van docenten werd de vragenlijst onder deze doelgroep uit het hoger onderwijs uitgezet. Hiermee stelde de werkgroep vast hoe de transitie naar toetsen op afstand is verlopen, welke problemen er momenteel nog spelen en aan welke oplossingen en praktische handvatten docenten behoefte hebben.

Benieuwd naar de resultaten? Die vind je hier

Deel deze pagina

Uitgelicht

De volgende projecten, publicaties en producten vind je wellicht ook interessant.
Tool-Toetsweb
Product
Toetsweb gesprekstool

De werkgroep Toetsen op afstand ontwikkelden samen met onderzoekers van de HAN een digitale versie van een gesprekstool om de

Leeromgeving-programmatisch-toetsen
Product
Leeromgeving programmatisch toetsen

Programmatisch toetsen is ‘hot’. Maar wat is het nou eigenlijk precies? Hoe implementeer je het en wat komt daarbij kijken?