Glossy VP.
VP. is dé glossy van het Versnellingsplan. 4 jaar versnellen samengevat in 114 pagina’s interviews, portretten, reflecties en columns. Deze
Versnellingsplan | Good practices of educational innovation with IT
Als je als docent aan de slag gaat met het vernieuwen van je onderwijs, dan helpt het als je ziet hoe collega’s dat hebben gedaan. Daarom verzamelen we in de Zone Docentprofessionalisering goede voorbeelden van Onderwijsinnovatie met ICT. Docenten vertellen hoe zij ICT inzetten en hoe hun onderwijs daar beter van wordt. Ze laten ook zien van wie ze hulp en ondersteuning hebben gehad, want je onderwijs innoveren met ICT, dat is teamwork.
Iwan Wopereis van de zone Docentprofessionalisering vertelt wat een goed voorbeeld van onderwijsinnovatie met ICT maakt.
Bij de laboratorium- en milieukundeopleidingen wordt Virtual Reality ingezet om studenten te laten oefenen met unieke praktijksituaties zoals een plaats delict. Zo beleven ze praktijksituaties waar ze als student anders niet zouden komen. Uniek is dat de VR-omgevingen zijn gemaakt door studenten Technische Informatica, onder begeleiding van docenten en ICTO-ondersteuners.
In deze video leggen Frank Balazs, Milou Timmer, Johan Talboom en Mirjam Winkelmolen van de Avans Hogeschool je meer uit over Vitual Reality in onderwijs.
Van dit goede voorbeeld is ook een artikel gemaakt, waarin Frank Balazs, senior medeweker bedrijfsvoerig bij de Academie Techniek, Gezondheid en Milieu, is geïnterviewd. Nieuwsgierig? Download het artikel of lees het hieronder.
In een nieuwe variant van de deeltijdopleiding Huidtherapie hebben docenten gekozen voor een blended aanpak met inzet van online tools. Zo willen zij studenten motiveren en betrekken ondanks de beperkte contacttijd. De docenten zijn bij de ontwikkeling van deze aanpak ondersteund door de Haagse Blended Learning Desk.
In deze video vertellen IJsbrand Hoetjes, Gerbrich Hoeve, Wendy Termars-Gardien, Gwen van Lammeren over Blended studeren met Collaborate tools bij huidtherapie.
Docenten bieden studenten in de eerste fase van hun opleiding een serious game aan, ‘De Snuffelstage’. Door de game te spelen doen studenten ervaring op met verschillende werkpraktijken van de psycholoog. De game is ontwikkeld door een multidisciplinair team met de docent als inhoudsspecialist, een ICT-ontwikkelaar, een onderwijskundige (onderzoeker) en een interaction designer.
Meer weten over de serious game bij psychologie? In deze video leggen Hans Hummel, Jannes Eshuis, Jeroen Storm en Aad Slootmaker je er meer over uit.
Van dit goede voorbeeld is ook een artikel gemaakt, waarin betrokkenen meer vertellen over de serious game in de vorm van een snuffelstage. Nieuwsgierig? Lees het artikel hieronder. Je kunt het artikel ook downloaden.
Hoe haal je maximaal rendement uit een leerproces van een student tijdens zijn of haar onderzoek? Die vraag leidde bij de Universiteit Twente tot de 360 graden Peer Feedback, een tool waarbij studenten naast zelfevaluatie op verschillende momenten van anderen feedback krijgen. Van de docent, maar ook van peers en zelfs het bedrijfsleven. Op deze manier blijven ze actief bij hun eigen leer- en schrijfproces en verbeteren ze hun leervermogen.
Van dit goede voorbeeld is ook een artikel gemaakt, waarin betrokkenen bij 360 graden peer feedback zijn geïnterviewd. Nieuwsgierig? Lees het hieronder. Je kunt het artikel ook downloaden.
CEPHEI staat voor cooperative E-learning Platform for Higher Education in Industrial Innovation. Het project is erop gericht een e-learningplatform voor industriële innovatie op basis van samenwerking te ontwikkelen. Wat dit project uniek maakt is het feit dat de cursusinhoud niet alleen wordt bepaald door de curricula, maar dat tegelijk rekening wordt gehouden met de behoeften van het bedrijfsleven. Daarnaast zullen er banden worden gelegd met het Nederlandse bedrijfsleven en wordt er onderzoek gedaan naar de leerbehoeften van professionals. Ten slotte zullen open standaarden voor flipped-classroom worden ontwikkeld en aan de gebruiker beschikbaar gesteld.
Meer weten over het CEIPHEI project? Bekijk de video hiernaast. Hierin leggen betrokkenen je uit over de meerwaarde van het project.
Meer weten over Virtual Reality bij practicumonderwijs? Bekijk de video hiernaast. Onder andere intensivist Maarten van den Berg vertelt je over de aanpak en meerwaarde van VR in het onderwijs.
Meer weten over PleitVrij? Bekijk de video hiernaast. Vanaf de Universiteit Utrecht vertellen betrokkenen bij het project je over de aanpak en meerwaarde van VR in het onderwijs.
Van dit goede voorbeeld is ook een artikel gemaakt, waarin betrokkenen bij de Growflow zijn geïnterviewd. Nieuwsgierig? Lees het hieronder. Je kunt het artikel ook downloaden.
VP. is dé glossy van het Versnellingsplan. 4 jaar versnellen samengevat in 114 pagina’s interviews, portretten, reflecties en columns. Deze
Wat gebeurt er in Nederland op het gebied van leeromgevingen op het snijvlak van onderwijs en werkveld? De zone Versterken
Goede voorbeelden van Onderwijsinnovatie met ICT Als je als docent aan de slag gaat met het vernieuwen van je onderwijs,
Voorbeelden uit het werkveld doen inspireren. De zone Veilig en betrouwbaar studiedata benutten ontwikkelde drie magazines met praktijkverhalen. In deze
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies