Vier jaar versnellen
Eindpresentatie Versnellingsplan 2019-2022. Een overzicht van vier jaar versnellen. Download de presentatie via onderstaande knop. Download de presentatie hier Download
Versnellingsplan | Modelling examples: Digitaal onderwijs in praktijkvaardigheden
De werkgroep Digitaal onderwijs in praktijkvaardigheden en de zone Evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT hebben samen twee proeftuinen ontwikkeld. Proeftuinen die je ondersteunen bij het innovatieproces binnen je instelling. Onderdeel van de proeftuinen zijn ‘Modelling examples’, zes voorbeelden van evidence-informed onderwijsinnovatie. Informatie over de twee proeftuinen vind je hier.
Modelling examples
Drie van de zes ‘modelling examples’ zijn voorbeelden gericht op vaardighedenonderwijs. Ze bieden een inkijkje in de werkwijze en het proces van een innovatieproject van drie hoger onderwijsinstellingen. Het voorbeeld gaat dus niet om de onderwijsinnovatie zelf, maar om het proces.
De VR-tool ‘Presenteren met impact’ staat in dit voorbeeld centraal. Bij gebruik van deze tool krijgen studenten instructie, leren ze in verschillende settings (klaslokaal, theaterzaal, etc.) presenteren en ontvangen ze feedback op verschillende aspecten zoals spreeksnelheid, spraakfrequentie en oogcontact.
Een VR-simulatie biedt studenten meer consistente oefenmomenten in een veilige omgeving. Ze kunnen die zo vaak, waar en wanneer ze maar willen oefenen. In dit voorbeeld oefenen studenten van een zorgopleiding met het houden van een intakegesprek en met gespreksvaardigheden zoals luisteren, samenvatten en doorvragen.
Interactief en praktijkgericht vaardigheidsonderwijs wordt steeds belangrijker in het hoger onderwijs. Middels deze methode krijgen studenten digitale ondersteuning bij het formatief evalueren, het geven en ontvangen van (zelf-, peer en expert) feedback via video-verrijkte rubrieken om praktijkgerichte vaardigheden aan te leren.
Deel deze pagina
Eindpresentatie Versnellingsplan 2019-2022. Een overzicht van vier jaar versnellen. Download de presentatie via onderstaande knop. Download de presentatie hier Download
Hoe evidence-informed innoveren de kans op succesvolle onderwijsinnovaties vergroot Energietransitie, klimaat, digitalisering, diversiteit en inclusie. Zomaar een greep uit de
Steeds meer docenten maken, delen en hergebruiken open leermaterialen. In veel gevallen start dit met een project, al dan niet
VP. is dé glossy van het Versnellingsplan. 4 jaar versnellen samengevat in 114 pagina’s interviews, portretten, reflecties en columns. Deze
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies