Oproep

Vertel ons: wat is de meerwaarde van een ICTO-coach of ICTO-adviseur?

Vertel het ons via dit formulier!

Wat is de meerwaarde van de inzet van de ICTO-coach of ICTO-adviseur?

In november 2020 vroegen we jullie op Twitter naar de meest geschikte functietitel voor de medewerker die opereert in het grensvlak tussen didactiek en ICT. ICTO-coach werd de winnaar met 31% van de stemmen. Maar ook Blended learning specialist (24.1), Onderwijstechnoloog (20.7%) en Instructional designer (24.1%) werden veel gekozen. Ondertussen onstond op Linkedin een goede discussie over de functietitel.

De zone Faciliteren en professionaliseren van docenten houdt zich bezig met de inzet van zo’n ICTO-coach of ICTO-adviseur binnen hoger onderwijsinstellingen. De functie betreft een medewerker die docenten faciliteert bij vraagstukken over het ontwerpen en inzetten van onderwijs met ICT.

Steeds meer professionals binnen het onderwijs zien de meerwaarde van zo’n functie in, maar nu is de vraag: wat is die meerwaarde precies? Daarvoor vraagt de werkgroep jouw input.

Deel in onderstaand formulier jouw ervaringen, inzichten, expertise en suggesties.

  • De volgende vragen gaan over de meerwaarde van een ICTO-coach of ICTO-ondersteuner voor instellingen, docenten en studenten. Om de meerwaarde hard te kunnen maken vragen we ook je input in de vorm van praktijkvoorbeelden/cases.
  • Meerwaarde voor docenten

  • Meerwaarde voor instellingen

  • Meerwaarde voor studenten

Deel deze pagina