Oproep

Gezocht: docenten/medewerkers betrokken bij een hybride leeromgeving

Onderzoek

Vanuit de zone Aansluiting op de arbeidsmarkt verbeteren, doen Amber Kornet en Floor Venhuis onderzoek naar leeromgevingen waar instellingen en arbeidsmarkt samenkomen. Hybride leeromgevingen kunnen een positieve rol spelen in de aansluiting op de arbeidsmarkt. En om zo goed mogelijk te kunnen omgaan met een snel veranderende arbeidsmarkt, zijn specifieke competenties bij afgestudeerden van belang. Zoals adaptief gedrag, zelfsturend leervermogen en samenwerken. 

Amber en Floor zoeken studenten, docenten en werkveld contacten die samenwerken in een omgeving waar onderwijs en beroepspraktijk samenkomen. Zij zoeken leeromgevingen waar vraagstukken met digitalisering een rol spelen. Bijvoorbeeld: de Digital Society Hub van de Hanzehogeschool Groningen. Hier werken studenten, bedrijven, docenten en onderzoekers samen aan innovaties met ICT in de zorg, energie en mobiliteit. 

Ben je betrokken bij of bekend met een initiatief zoals dit voorbeeld? En wil je ervaringen delen? Reageer dan aub op deze oproep. Er zullen online interviews worden georganiseerd. De gegevens worden anoniem verwerkt. De interviews vinden plaats in de periode september t/m november 2020. 

Stuur een e-mail naar Floor Venhuis f.c.venhuis@saxion.nl en vermeld daarin:

  • een beknopte omschrijving van de hybride leeromgeving;
  • contactgegevens zodat we contact kunnen opnemen. 

De resultaten van het onderzoek worden gepubliceerd als tips en adviezen voor ontwerpers en docenten van dit soort leeromgevingen.

Deel deze pagina