Onder de motorkap: Onderzoek naar EdTech testbeds in Europa
Het onderwijs is voortdurend in ontwikkeling. Studenten hebben behoefte aan afwisselend onderwijs dat aansluit op hun eigen belevingswereld. Terwijl docenten
Woensdag 22 januari vond de afsluiting van het eerste EdTech Validation Lab van de zone EdTech plaats. In het Teaching Lab van de TU Delft gaven de acht startups die het programma van tien weken hadden doorlopen, hun laatste pitch.
Het EdTech Validation Lab is een programma van tien weken waarin startups van EdTech (education technology) op de best mogelijke manier op weg geholpen worden onder anderen met Product-Market Fit, teambuilding en HR. Het programma ging in oktober van start, en eindigde gister met een pitchavond. Tijdens het programma kregen startups de kans hun producten te testen bij hun doelgroepen en af te stemmen op hun behoeften. De startups waren aanwezig op de SURF Onderwijsdagen en gingen hier in gesprek met hun doelgroep. In de tien weken werden de startups begeleid door coaches van Yes!Delft en mentoren en entrepreneurs uit de sector.
De acht deelnemende startups pitchten hun ideeën aan het publiek van coaches, zoneleden van EdTech en mensen uit het hoger onderwijs. Ze vertelden over de ontwikkelingen die ze hebben doorgemaakt tijdens het programma, de klanten die ze hebben aangetrokken en de volgende stappen die ze gaan zetten nu het Validation Lab afgerond is.
Het was goed te zien dat de startups een groei hebben doorgemaakt tijdens het programma. De leden van de startups stonden vol vertrouwen voor de groep, het enthousiasme was nog groter dan bij de kick-off, en de pitches liepen goed. Een mooi moment was de pitch van 6BitEducation. Tijdens de aankondiging van 6biteducation werd aangegeven dat zij aan het begin van het programma pitchen niet zagen zitten. Daar was op een kleine hapering na, niks meer van te merken. Daar heeft presentator Robert tijdens dit programma een enorme groei doorgemaakt.
De avond liet vooral zien hoe betrokken iedereen was bij elkaar startups, producten en ontwikkeling. De band die in tien weken EdTech Validation Lab was opgebouwd was stevig, en heeft voor een mooi netwerk van EdTech startups gezorgd. Wij kunnen niet wachten te zien wat de volgende stap voor de startups is, en kijken ernaar uit hun producten terug te zien in de hoger onderwijsinstellingen. Wij blijven ze in elk geval op de voet volgen!
De startups die deelnamen aan het Validation Lab:
Deel deze pagina
Het onderwijs is voortdurend in ontwikkeling. Studenten hebben behoefte aan afwisselend onderwijs dat aansluit op hun eigen belevingswereld. Terwijl docenten
A social imaginary for the public value of humanity in education Publieke waarden is bij veel hoger onderwijs instellingen een
De werkgroep EdTech voor onderwijsinnovatie heeft een maturity model gemaakt voor onderwijsinnovatie met EdTech. Het model is in eerste instantie
Hoe ervaren instellingen het gebruik van EdTech oplossingen in het onderwijs? Hoe beoordelen ze de nieuwe techologieën? Hebben ze te