Bijeenkomst VR en AR voor vaardigheidsonderwijs

Vrijdag 8 juli organiseert de werkgroep Digitaal onderwijs in praktijkvaardigheden in samenwerking met de Special Interest Group (SIG) Virtuality een bijeenkomst over het gebruik van VR en AR voor vaardigheidsonderwijs. Om flexibilisering van het onderwijs mogelijk te maken is afgelopen jaren de inzet van ICT in het onderwijs toegenomen. Ook bij vaardigheidsonderwijs is er behoefte om het onderwijs te versterken met ICT. Door gebruik van augmented reality (AR) en virtual reality (VR) kunnen studenten op afstand oefenen in een authentieke beroepssituatie. Tijdens deze  bijeenkomst in Ede worden verschillende AR- en VR-toepassingen voor vaardigheidsonderwijs gepresenteerd. Natuurlijk is het ook mogelijk om deze toepassingen zelf te ervaren tijdens een demo. Ben jij erbij? Meld je dan nu aan.

Datum: vrijdag 08 juli 2022
Tijd: 10.00 – 16.00 uur
Locatie: Christelijke Hogeschool Ede

Programma

10.00 – 10.40 Inleiding

  • Welkom vanuit Christelijke Hogeschool Ede
  • Hoe leer je vaardigheden en wat zijn de trends in XR?   
    Esther van der Linde projectleider werkgroep Digitaal onderwijs in praktijkvaardigheden, studenten Toby Besamusca  en Cathy Brouwer (SURF)

10.40 – 12.30 Presentaties (ieder 15 min)

A: Een VR-game over klinisch redeneren voor de hbo-opleiding Verpleegkunde
Iris Zwart docent Opleiding Verpleegkunde Hogeschool Windesheim Zwolle

B: VR en AR in de hbo-opleiding Verpleegkunde
Pieter van Gorkom docent Opleiding Verpleegkunde, Fontys Hogescholen

C: De Lumière Cinematograaf
Andre Rosendaal prakticum begeleider opleiding Kunst Cultuur Media, Faculteit der Letteren, RUG

D: De Lab-safety simulatie
Thomas Ginn Educational Storyteller & XR Director, Centre for Innovation, Universiteit Leiden

E: Max de virtuele patiënt en andere VR simulaties
Astrid Timman iXperium Health, HAN 

12.30 – 14.00 Pauze & demo’s

14.00 – 15.00 Wrap Up

1. Naar een stappenplan voor de ontwikkeling en implementatie van games en simulaties in AR/VR (met onderwijs!)

2. Een voorbeeld van een stappenplan voor de ontwikkeling/implementatie games en simulaties in AR/VR
Erdinç Saçan (praktor/HBO docent Digital Marketing & Onderwijs Technologie) en Wouter van Grootheest,Media Ondernemen Film & Regio (Journalistiek & Communicatie), Christelijke Hogeschool Ede

15.00 – 16.00 Nagesprek en borrel

  • Consortium verdere ontwikkeling game VP Zwolle

Jasper Grimmius, Manager Opleiding Verpleegkunde Hogeschool Windesheim Zwolle

Het uitgebreide programma van de dag vind je hierl

Meld je hier aan voor de bijeenkomst

Agenda

De volgende activiteiten staan op de agenda voor het Versnellingsplan

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies