Onderwijsontwerp in de context van digitale transformatie
Het (hoger) onderwijs transformeert. Maatschappij en arbeidsmarkt veranderen, flexibilisering en een leven lang ontwikkelen zijn vereist en de werkdruk en
Een partij die veel van de digitale revolutie en de effecten daarvan op de arbeidsmarkt voelt is het opleidingsfonds Arbeidsmarkt ICT (CA-ICT). Dit is het tweede jaar dat CA-ICT een arbeidsmarktonderzoek heeft uitgevoerd. Dat deed het opleidingsfonds samen met NLdigital, CIO Platform Nederland en de topsectoren Energie, Chemie, HTSM, Life Sciences & Health, Agri & Food, Tuinbouw en Uitgangsmaterialen en Water & Maritiem. Met het doel om meer inzicht te verwerven voor toekomstbestendig arbeidsmarktbeleid.
Uit het rapport kwamen zes belangrijke bevindingen die we als zone Versterken van digitale human capital hebben geselecteerd als relevant. We hebben ze voor je op een rijtje gezet:
Wat betekenen deze bevindingen voor de arbeidsmarkt en de
beroepsbevolking? Ook dat hebben we uiteengezet:
Het eindrapport sluit af met negen aanbevelingen om de kansen van verandering door digitalisering maximaal te benutten. Deze aanbevelingen zijn gericht op werkgevers, werknemers, de overheid en het onderwijs. De aanbevelingen waar wij als zone op inzetten zijn zichtbaar door de toevoeging van het zonelogo .
Lees het hele eindrapport Vervolgonderzoek Arbeidsmarkt ICT met topsectoren (CentERdata 2020) of bekijk de samenvatting Vervolgonderzoek Arbeidsmarkt ICT met topsectoren (2020).
Bron: CentERdata, Tilburg (2020). Arbeidsmarktonderzoek ICT met topsectoren. Geraadpleegd van https://www.caict.nl/wp-content/uploads/2020/11/200720-Vervolgonderzoek-Arbeidsmarkt-ICT-met-topsectoren-2020-CentERdata-eindrapport.pdf
Foto door Sergey Zolkin via Unsplash
Deel deze pagina
Het (hoger) onderwijs transformeert. Maatschappij en arbeidsmarkt veranderen, flexibilisering en een leven lang ontwikkelen zijn vereist en de werkdruk en
Aan de slag met de (door)ontwikkeling van een krachtige Learning community Hoe kan de samenwerking tussen bedrijven en onderwijsinstellingen worden
Integreer digitale competenties in profielen voor (hoger) onderwijs en werk Weet een verpleegkundige om te gaan met het elektronische dossier
Wat gebeurt er in Nederland op het gebied van leeromgevingen op het snijvlak van onderwijs en werkveld? De zone Versterken