Terugblik: dit was de Toets2daagse
Op 6 en 7 december 2022 organiseerde de werkgroep Toetsen op afstand samen met de Special Interest Group Digitaal Toetsen en
“En hier, boven de brug tussen HO instellingen en EdTech-leveranciers, zit vooral heel veel mist. Niemand weet wat daar gebeurt”, aldus één van de deelnemers tijdens de bijeenkomst van de community van de werkgroep EdTech voor onderwijsinnovatie. Docenten, inkopers, onderwijskundigen en andere EdTech-geïnteresseerden vanuit hoger onderwijsinstellingen kwamen afgelopen 5 oktober bij elkaar tijdens de eerste bijeenkomst van de community onder leiding van communitymanager Nienke Stumpel. Meer over die eerste bijeenkomst lees je in dit verslag.
Projectleider Jelle Kok trapt de bijeenkomst af en vertelt over de plannen van de werkgroep en community: “Met deze werkgroep bouwen we voort op de geleerde lessen vanuit de voormalige zone EdTech, maar met de focus op resultaat.” De werkgroep wil stappen zetten om de mist boven de brug tussen instellingen en leveranciers te verkleinen. Daarbij focust de werkgroep op de volgende drie punten:
Processen en voorwaarden: Inzichtelijk maken welk innovatie- en experimenteerproces instellingen doorlopen om aan de slag te gaan met nieuwe tools en partijen.
Innovatief vermogen: Versterken van het innovatieve vermogen van hogescholen en universiteiten om tot betere vraagarticulatie te komen richting EdTech aanbieders, en daarmee ook meer co-creatie mogelijk te maken.
De community: Een groep van gelijkgestemden creëren om ideeën en ervaringen rondom dit onderwerp uit te wisselen. Ideeën die ontstaan in de community, kunnen ook uitmonden in concrete projecten in de werkgroep.
Tijdens de bijeenkomst worden ideeën uitgewisseld en ervaringen gedeeld rondom educatieve technologie in het hoger onderwijs. Dit geeft Jelle en Nienke waardevolle input voor het invullen van hun verdere plannen. Daarvan zijn er al een aantal concreet – denk aan het experimenteerproces inzichtelijker maken, zodat een docent makkelijker een nieuwe tool kan uitproberen in haar eigen onderwijs. Ook is er een De LinkedIn-groep gestart voor het uitwisselen van ideeën en ervaringen. Samen wil de werkgroep een mooie brug bouwen tussen hoger onderwijsinstellingen en EdTech-leveranciers.
Deel deze pagina
Op 6 en 7 december 2022 organiseerde de werkgroep Toetsen op afstand samen met de Special Interest Group Digitaal Toetsen en
Van meer en kwalitatief goede reacties op cursusevaluaties tot het monitoren van de academische schrijfvaardigheid van studenten. Sinds oktober 2022
Stel je voor: je bent een EdTech startup gestart, maar weet niet zo goed hoe je verder moet gaan en
Dit artikel is geschreven door: Mira Buist-Zhuk, Hans Beldhuis, Susanne Täuber (Rijksuniversiteit Groningen) & Robert Schuwer (aanvoerder van de zone Leermaterialen).
Blijf op de hoogte van het Versnellingsplan