Terugblik: dit was de Toets2daagse
Op 6 en 7 december 2022 organiseerde de werkgroep Toetsen op afstand samen met de Special Interest Group Digitaal Toetsen en
Lucie Lolkema (Hogeschool Utrecht) en Anne Lohuis (Saxion Parttime School) van de zone Flexibilisering van het onderwijs hebben een artikel geschreven over leeruitkomsten. Dit artikel verscheen onlangs in TH&MA, hét magazine voor het hoger onderwijs.
In het artikel gaan Lucie en Anne in op de mogelijkheden die het werken met leeruitkomsten biedt voor voltijd onderwijs. Wat zijn leeruitkomsten? Wat betekent het als je ermee werkt? En wat levert het op? Ook gaan ze in op het aanbieden van eenheden van leeruitkomsten en wat dit betekent voor flexibel onderwijs. Twee voorbeelden uit de praktijk illustreren de aanvullende mogelijkheden voor voltijdopleidingen in het hoger onderwijs. Ze sluiten af met een conclusie en een oproep.
Lucie en Anne willen met dit artikel een bijdrage leveren aan verduidelijking van het werken met leeruitkomsten. Download het volledige artikel hier. Of lees het artikel op de website van TH&MA (voor abonnees).
Bron: Lolkema, L., & Lohuis, A. (2022). De meerwaarde van het werken met leeruitkomsten voor het hele hoger onderwijs, Kansen en mogelijkheden voor flexibilisering. TH&MA, 4, 20-24
Header foto van James Wheeler via Pexel.
Deel deze pagina
Op 6 en 7 december 2022 organiseerde de werkgroep Toetsen op afstand samen met de Special Interest Group Digitaal Toetsen en
Van meer en kwalitatief goede reacties op cursusevaluaties tot het monitoren van de academische schrijfvaardigheid van studenten. Sinds oktober 2022
Stel je voor: je bent een EdTech startup gestart, maar weet niet zo goed hoe je verder moet gaan en
Dit artikel is geschreven door: Mira Buist-Zhuk, Hans Beldhuis, Susanne Täuber (Rijksuniversiteit Groningen) & Robert Schuwer (aanvoerder van de zone Leermaterialen).