Terugblik: dit was de Toets2daagse
Op 6 en 7 december 2022 organiseerde de werkgroep Toetsen op afstand samen met de Special Interest Group Digitaal Toetsen en
Werk je samen met vakgenoten aan het opbouwen van een goede collectie(s) digitale leermaterialen? Of heeft je instelling materialen op de plank liggen en wil je deze toegankelijk maken? Doe mee aan de regeling Versnellen met edusources en experimenteer een jaar lang met edusources, het platform voor digitale (open) leermaterialen voor het Nederlandse onderwijs.
De zone Naar digitale (open) leermaterialen werkt samen met SURF aan de ontwikkelingen rondom het delen en hergebruiken van open en semi-open leermaterialen. De zone wil het gebruik van (semi-)open leermaterialen binnen de instellingen en vakcommunity’s bestendigen en versnellen. Daar hoort ook de benodigde ondersteuning bij. Het gebruik van edusources helpt bij het beschikbaar maken en delen van leermaterialen. Met de regeling Versnellen met edusources kunnen instellingen kennismaken en ervaren wat edusources kan betekenen voor jouw instelling en docenten.
In juni 2021 is al een aantal instellingen aan de slag gegaan met edusources. Nu kunnen ook andere geïnteresseerde instellingen zich aanmelden. Met de regeling Versnellen met edusources kan de instelling een jaar lang kostenloos gebruik maken van edusources. De instelling kan aan de slag met teams van docenten, vakcommunity’s, en het opbouwen van collecties van (semi-) open leermaterialen. Binnen de regeling heeft de instelling de mogelijkheid om ervaringen uit te wisselen met alle deelnemende instellingen om zo van elkaar te leren.
Wat wordt er van de instelling gevraagd?
Wil je informatie nalezen? Download hier het sjabloon van het projectidee, de voorwaarden van de regeling en het sjabloon van de letter of intent.
Deze oproep is gesloten.
De volgende 12 instellingen doen mee met de regeling Versnellen met edusources: vakcommunity Informatievaardigheden, Erasmus Universiteit Rotterdam, Fontys Hogeschool, HAN, Hogeschool Utrecht, Saxion, TU Eindhoven, TU Delft, Universiteit Maastricht, Universiteit Utrecht, Vrije Universiteit en Wageningen University & Research.
Deel deze pagina
Op 6 en 7 december 2022 organiseerde de werkgroep Toetsen op afstand samen met de Special Interest Group Digitaal Toetsen en
Van meer en kwalitatief goede reacties op cursusevaluaties tot het monitoren van de academische schrijfvaardigheid van studenten. Sinds oktober 2022
Stel je voor: je bent een EdTech startup gestart, maar weet niet zo goed hoe je verder moet gaan en
Dit artikel is geschreven door: Mira Buist-Zhuk, Hans Beldhuis, Susanne Täuber (Rijksuniversiteit Groningen) & Robert Schuwer (aanvoerder van de zone Leermaterialen).