Verduurzamingsstrategieën voor open leermaterialen
Steeds meer docenten maken, delen en hergebruiken open leermaterialen. In veel gevallen start dit met een project, al dan niet
Steeds meer hoger onderwijsinstellingen doen kennis en ervaringen op met uitgevers en platformleveranciers met betrekking tot het gebruik van digitale commerciële leermaterialen. Om instellingen te ondersteunen in de transitie van analoge boeken naar digitale leermaterialen wil de zone Naar digitale (open) leermaterialen een praktische handreiking maken voor instellingen om mee aan de slag te gaan. Vandaar deze oproep voor het verzamelen van kennis en praktijkervaringen.
Dus ben je verantwoordelijk of bezig met digitale commerciële leermaterialen binnen je hoger onderwijsinstelling? Deel je kennis en ervaringen van je instelling!
Op basis van al deze praktijkvoorbeelden en verzamelende kennis en reeds beschikbare kennis gaan we een generieke handreiking ontwikkelen. De ervaringen die zijn opgedaan met het eStudybookproject worden hierbij ook meegenomen.
Met deze handreiking kan elke hoger onderwijsinstelling hun voordeel doen voor het zetten van een eerste stap!
We doen daarom een oproep aan iedereen die ervaring heeft opgedaan met digitale commerciële leermaterialen van uitgevers en leesplatforms binnen hoger onderwijsinstellingen. Denk hierbij aan vragen als:
Deel je ervaringen van je instelling door onderstaand je gegevens in te vullen. We nemen dan contact met je op voor een (kort) interview. Heb je vragen over deze oproep? Dan kun je terecht bij Gerlien Klein.
Deel deze pagina
Steeds meer docenten maken, delen en hergebruiken open leermaterialen. In veel gevallen start dit met een project, al dan niet
Het speelveld van digitale leermaterialen is complex en kent verschillende belanghebbenden zoals uitgevers en instellingen. Tussen 2012 en 2020 voerde SURF
Werken met open leermaterialen heeft meer impact op een instelling dan alleen op docenten en het onderwijsproces. Heeft jouw instelling
Relatie leermateriaal en leeruitkomsten Stel: je bent docent bij de bachelor Pedagogische wetenschappen. Je wilt peer feedback organiseren binnen je