Professionalisering van docenten (in ICT) is een continu proces en gaat hand in hand met onderwijsinnovatie. De grote uitdaging? Innovatieve vormen van professionalisering inzetten waarbij
Professionalisering van docenten (in ICT) is een continu proces en gaat hand in hand met onderwijsinnovatie. De grote uitdaging? Innovatieve vormen van professionalisering inzetten waarbij
Onderwijsvernieuwers zouden meer successen behalen als zij op een verantwoorde manier kunnen experimenteren, en zij daarbij voldoende ondersteund worden.
Over flexibilisering van onderwijs wordt al jaren veel gesproken. Hoe bieden we studenten de mogelijkheid om deels een eigen invulling te geven aan hun onderwijsloopbaan?
We leiden als medewerkers van deze instelling professionals op voor de beroepspraktijk. En tegelijkertijd doen we niet zo veel aan onze eigen ontwikkeling. Waarom niet?
Binnen onze instelling hoop ik een centraal dataknooppunt in te richten dat alle data bevat voor onze managementrapportages, process mining- en data science projecten. Alle
Versnelling in onderwijsinnovatie is heel hard nodig, omdat we merken dat het ‘oude opleiden’ studenten onvoldoende voorbereidt op het werken en leven van deze tijd.
De grote – paradoxale – uitdaging voor de zone Flexibilisering luidt: voor flexibilisering van het onderwijs is vergaande standaardisering vereist.
Zonder docentprofessionalisering, geen onderwijsontwikkeling, laat staan een versnelling. De versnelling vindt plaats in de eigen instelling. De zone Docentprofessionalisering levert een bijdrage in de vorm
De grootste uitdaging op het gebied van flexibilisering van het hoger onderwijs, is de complexiteit van het vraagstuk. Er zijn uiteenlopende manieren om invulling te
Flexibiliseren betekent ontwikkeling van flexibel onderwijsaanbod, standaardisering van processen, maar ook een stap vooruit blijven op wat de (aankomende) student of cursist nodig heeft om