Het onderwijs is constant aan verandering onderhevig. Toch blijkt het vaak lastig met veranderingen in de maatschappij mee te bewegen. Digitalisering is een van deze
Het onderwijs is constant aan verandering onderhevig. Toch blijkt het vaak lastig met veranderingen in de maatschappij mee te bewegen. Digitalisering is een van deze
Het is fantastisch om mee te mogen denken over het onderwijs van de toekomst, om te werken aan onderwijsarrangementen die het leren door studenten, docenten
Flexibilisering van het hoger onderwijs is de grootste uitdaging sinds jaren! Het vraagt om standaardisering en afstemming, zowel binnen de eigen instelling als over instellingen
Binnen 4 jaar is mijn ambitie dat we binnen onze instelling ervoor zorgen dat medewerkers en studenten leren met behulp van data. Zodat er een
Mijn ambitie met deelname aan de zone Docentprofessionalisering is dat we over de grenzen van onze instellingen, resultaatgericht werken aan onderbouwde en creatieve interventies die
Over flexibilisering van onderwijs wordt al jaren veel gesproken. Hoe bieden we studenten de mogelijkheid om deels een eigen invulling te geven aan hun onderwijsloopbaan?
We leiden als medewerkers van deze instelling professionals op voor de beroepspraktijk. En tegelijkertijd doen we niet zo veel aan onze eigen ontwikkeling. Waarom niet?
Binnen onze instelling hoop ik een centraal dataknooppunt in te richten dat alle data bevat voor onze managementrapportages, process mining- en data science projecten. Alle
Versnelling in onderwijsinnovatie is heel hard nodig, omdat we merken dat het ‘oude opleiden’ studenten onvoldoende voorbereidt op het werken en leven van deze tijd.
De grote – paradoxale – uitdaging voor de zone Flexibilisering luidt: voor flexibilisering van het onderwijs is vergaande standaardisering vereist.