Steeds meer onderwijs is flexibel en gepersonaliseerd. Dat zorgt voor uitdagingen rondom sociale binding van studenten onderling, met de opleiding en met docenten. Daarnaast wordt
Steeds meer onderwijs is flexibel en gepersonaliseerd. Dat zorgt voor uitdagingen rondom sociale binding van studenten onderling, met de opleiding en met docenten. Daarnaast wordt
Wat is het verschil tussen fraude en onregelmatigheden? En hoe ga je hier als examencommissies mee om? Deze handreiking van de werkgroep Toetsen op afstand
In de Roadmap Op weg met digitalisering staat een route omschreven met een mogelijke manier om informatie uit arbeidsmarktonderzoek te vertalen naar (nieuw) onderwijs. Bij
Aan de slag met de tool voor hybride leeromgevingen Een hybride leeromgeving opstarten: hoe doe je dat en waar begin je? De zone Versterken van
Gebruik je binnen je hoger onderwijsinstelling instrumenten voor evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT? Beschrijf deze dan in het template van de zone Evidence-informed onderwijsinnovatie met ICT. De
Digitale leermaterialen, auteursrechten, toegang en meer Iedere opleiding heeft te maken met digitale leermaterialen. Maar wat zijn het nou eigenlijk? Waar liggen de auteursrechten en
Versnellingsplan 2020: dertig resultaten in één overzicht Na twee jaar Versnellingsplan was 2020 het jaar van de versnelling. Tijd om de balans op te maken.
Wil je als instelling effectieve docentprofessionalisering op het gebied van onderwijsinnovatie met ICT inrichten en evalueren? Gebruik dan de Toolkit bouwstenen effectieve docentprofessionalisering, ontwikkeld door
Handzame basis voor het gebruik van learning analytics De placemat Learning Analytics geeft je als docent een handzame basis voor het terugkoppelen van informatie over
Aan de slag met de simulatiedataset Wil je aan de slag met privacygevoelige studentdata? Daarvoor heeft de zone Veilig en betrouwbaar studiedata benutten een simulatiedataset ontwikkeld.