Kwaliteitenradar Onderwijskundig ICT professional
Wil je meer inzicht krijgen in de kennis, vaardigheden en kenmerken van onderwijskundig ICT professionals? Maak dan kennis met het
In november 2020 vroegen we jullie op Twitter naar de meest geschikte functietitel voor de medewerker die opereert in het grensvlak tussen didactiek en ICT. ICTO-coach werd de winnaar met 31% van de stemmen. Maar ook Blended learning specialist (24.1), Onderwijstechnoloog (20.7%) en Instructional designer (24.1%) werden veel gekozen. Ondertussen onstond op Linkedin een goede discussie over de functietitel.
De zone Faciliteren en professionaliseren van docenten houdt zich bezig met de inzet van zo’n ICTO-coach of ICTO-adviseur binnen hoger onderwijsinstellingen. De functie betreft een medewerker die docenten faciliteert bij vraagstukken over het ontwerpen en inzetten van onderwijs met ICT.
Steeds meer professionals binnen het onderwijs zien de meerwaarde van zo’n functie in, maar nu is de vraag: wat is die meerwaarde precies? Daarvoor vraagt de werkgroep jouw input.
Deel in onderstaand formulier jouw ervaringen, inzichten, expertise en suggesties.
De vragenlijst is gesloten. Heb je vragen? Mail dan naar docentprofessionalisering@versnellingsplan.nl.
Deel deze pagina
Wil je meer inzicht krijgen in de kennis, vaardigheden en kenmerken van onderwijskundig ICT professionals? Maak dan kennis met het
Als je als onderwijsprofessional aan de slag gaat met het vernieuwen van onderwijs, dan helpt het als je ziet hoe
Welke competenties moeten leiders hebben om onderwijsinnovatie met ICT in het hoger onderwijs te stimuleren? Leiders hebben een belangrijke functie bij
Onderwijsinnovatie met behulp van ICT heeft in het hoger onderwijs al jaren prioriteit, vanwege de impact op de kwaliteit en