Versnellingsplan | Voorbereidingsmodule hackathon AI
Binnenkort neem je deel aan de hackathon AI in het hoger onderwijs. Hoewel voorkennis over Artificiële Intelligentie niet noodzakelijk is voor deelname aan de hackathon is het gewenst dat je bekend bent met enkele basisprincipes. We bieden daarom een onderstaande voorbereidingsmaterialen aan die je in de gelegenheid stelt je voorafgaand aan de hackathon te verdiepen in de materie. Het doorlopen van de volledige module (zowel de Facultatieve-’ als de ‘verplichte route’) duurt ongeveer 3 uur. Heb je ervaring met AI? Dan bestudeer je alleen de delen die noodzakelijk zijn voor de hackathon (‘verplichte route’), wat ongeveer 40 minuten tijdinvestering vraagt.
Na het doorlopen van deze bronnen:
Materialen | Tijdsinschatting | Verplichte route | Facultatieve route |
Aan de slag met AI Een beknopt overzicht over AI in het hoger onderwijs, waarin de definitie, de waarde voor het hoger onderwijs, de risico’s, de ethische overwegingen en verschillende voorbeelden aan bod komen. | 20 minuten | x | x |
Track 1 (Een kijkje in de wereld van AI) en track 2 (Wat is AI?). Deze tracks laten zien waarvoor AI al wordt gebruikt en wat we precies onder AI verstaan. NB. Voor deze cursus moet je inloggen. | 40 minuten | x | |
NB. De volgende onderdelen zijn afkomstig van de cursus Elements of AI. De geselecteerde hoofdstukken zijn sterk aan te bevelen, maar we adviseren je om de hele cursus te doorlopen. Dit kost ongeveer 5 tot 10 uur. | |||
Elements of AI | H1.1 | Wat bedoelen we met AI Dit eerste deel gaat over het begrip artificiële intelligentie (AI) door stil te staan bij de definitie en enkele voorbeelden ervan. | 20 minuten | x | |
Elements of AI | H2.1| Zoeken & problemen oplossen Dit deel geeft een zeer illustratief voorbeeld van hoe een zoekprobleem met AI kan worden opgelost | 20 minuten | x | |
Elements of AI |H2.3 | Zoeken en spellen Dit deel geeft een zeer illustratief voorbeeld van hoe AI kan worden gebruikt bij spelletjes. | 20 minuten | x | |
Elements of AI | H 3.2 | De regel van Bayes Dit deel gaat over de wijze waarop kansberekeningen bepaald worden. | 20 minuten | x | |
Video’s: Het maken van een AI-applicatie. | x minuten | x | x |
Video: Controle | Molenaar Deze video behandelt het model met de zes levels van automatisering in het hoger onderwijs. | 12 minuten | x | x |
Elements of AI | H 6.1 | Maatschappelijke gevolgen van AI Dit deel gaat over algoritmische vooringenomenheid en privacy. | 20 minuten | x | x |
Video: AI in de praktijk | Interview met ervaringsdeskundigen uit het hoger onderwijs In dit interview vertellen Jan Tjeerd Groenewoud en Roland Nijssen over de manier waarop zij AI inzetten in hun onderwijspraktijk, en hoe zij dat ervaren. | 8 minuten | x | x |
Samen op safari: kijken en testen wat er kan! | 30 minuten | x | x |
Deel deze pagina
Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies