Toetsweb gesprekstool
De werkgroep Toetsen op afstand ontwikkelden samen met onderzoekers van de HAN een digitale versie van een gesprekstool om de
Plaats- en tijdonafhankelijk toetsen staan vanwege de pandemie hoog op de agenda. Op het gebied van toetsen op afstand is nog een wereld te winnen. Om een goed beeld te krijgen van de vraagstukken die spelen bij docenten, heeft de werkgroep Toetsen op afstand een vragenlijst ontwikkeld. Vul de vragenlijst in en deel je ervaringen! Op een later moment de vragenlijst invullen? Zet het in je agenda. Invullen kan tot en met 19 april.
Let op: de vragenlijst is inmiddels gesloten.
Deze vragenlijst helpt ons om nóg beter vast te stellen waar we als werkgroep de komende tijd mee bezig gaan. Oftewel: welke inzichten we het beste kunnen delen en welke oplossingen en praktische handvatten we gaan ontwikkelen voor docenten voor toetsen op afstand. Zowel voor nu – tijdens de COVID-19-pandemie – als voor daarna.
Ben je verantwoordelijk voor het opstellen en afnemen van toetsen? Bijvoorbeeld als docent/opleider, examinator, lid van toets-/opleidings-/curriculumcommissie of onderwijscoördinator? Dan zijn we geïnteresseerd in je ervaringen met toetsen op afstand.
Op basis van de resultaten zal de werkgroep waar mogelijk oplossingen initiëren, praktische handvatten ontwikkelen en goede voorbeelden delen. De resultaten worden daarnaast gedeeld in een publicatie, die instellingen in het hoger onderwijs kan helpen om (nog) meer zicht te krijgen in wat er leeft onder docenten.
De vragenlijst duurt ongeveer 10 minuten en is geheel anoniem. Vragen over de vragenlijst? Neem contact op met Marjoleine Dobbelaer. Meer informatie over privacy vind je hier.
Foto door Matt Walsh via Unsplash
Deel deze pagina
De werkgroep Toetsen op afstand ontwikkelden samen met onderzoekers van de HAN een digitale versie van een gesprekstool om de
Wil je binnen je instelling, faculteit of opleiding een visie ontwikkelen op (digitaal) toetsen? Deze visietool van de werkgroep Toetsen
Programmatisch toetsen is ‘hot’. Maar wat is het nou eigenlijk precies? Hoe implementeer je het en wat komt daarbij kijken?
Hoe ziet digitaal toetsen en beoordelen in het onderwijs er in 2027 uit? De werkgroep Toetsen op afstand schetst in