Verduurzamingsstrategieën voor open leermaterialen
Steeds meer docenten maken, delen en hergebruiken open leermaterialen. In veel gevallen start dit met een project, al dan niet
Donderdag 8 en vrijdag 9 oktober organiseert de zone Naar digitale (open) leermaterialen een webinar waarin we in gesprek gaan over de resultaten van het onderzoek naar een landelijk platform voor digitale leermaterialen. Dit onderzoek vond plaats in samenwerking met de Werkgroep Bibliotheken Open & Online Onderwijs en SURF.
Tijdens de zomermaanden is er een behoefte inventarisatie gedaan onder vakcommunity’s. Welke wensen zijn er bij het vinden, maken, bewerken en delen van digitale (open) leermaterialen? Maar liefst 23 vakcommunity’s hebben meegewerkt aan deze inventarisatie. Het resultaat biedt inzicht in de behoefte van community’s. En in de gewenste ondersteuning en technische functionaliteiten door bibliotheken en SURF. Ben je benieuwd naar de resultaten en denk je graag mee over de vervolgstappen?
De publicatie met de preview van het onderzoek naar User Requirements kan je via deze link bekijken en downloaden:
Digitale-leermaterialen-Preview-onderzoek-User-Requirements-sept-2020-1
Deelnemen aan het webinar?
(Let op: je hoeft je vanwege de korte tijd tot de start van het webinar, niet van tevoren aan te melden bij de organisatie!).
Het webinar op 8 oktober is van 15.00-16.00 uur. Voor deelname aan het webinar van 8 oktober kan je rechtstreeks verbinden via deze link.
Het webinar op 9 oktober is van 11.00-12.00 uur. Voor deelname aan het webinar van 9 oktober kan je rechtstreeks verbinden via deze link.
Ben je niet in de gelegenheid om een van beide webinars bij te wonen?
Op de pagina van de zone publiceren we na afloop de link om de opname terug te kijken. Het onderzoeksrapport zullen we dan ook publiceren..
Deel de uitnodiging
We roepen zoveel mogelijk collega’s op om mee te denken. Delen van deze uitnodiging wordt gewaardeerd!
Deel deze pagina
Steeds meer docenten maken, delen en hergebruiken open leermaterialen. In veel gevallen start dit met een project, al dan niet
Het speelveld van digitale leermaterialen is complex en kent verschillende belanghebbenden zoals uitgevers en instellingen. Tussen 2012 en 2020 voerde SURF
Werken met open leermaterialen heeft meer impact op een instelling dan alleen op docenten en het onderwijsproces. Heeft jouw instelling
Relatie leermateriaal en leeruitkomsten Stel: je bent docent bij de bachelor Pedagogische wetenschappen. Je wilt peer feedback organiseren binnen je