Onder de motorkap: Onderzoek naar EdTech testbeds in Europa
Het onderwijs is voortdurend in ontwikkeling. Studenten hebben behoefte aan afwisselend onderwijs dat aansluit op hun eigen belevingswereld. Terwijl docenten
Binnen het Versnellingsplan is de afgelopen twee jaar gewerkt aan het thema EdTech via de zone Versnellen van onderwijsinnovatie met EdTech. De zone bestond uit drie universiteiten en drie hogescholen en heeft mooie resultaten bereikt. Omdat niet alle instellingen hun deelname konden continueren, kiezen we er nu voor om de vervolgactiviteiten op dit belangrijke thema uit te voeren in de vorm van een werkgroep.
Half juli starten Jelle Kok (projectleider) en Nienke Stumpel (communitymanager). Zij gaan gezamenlijk kijken naar welke behoeftes er zijn en aan de hand daarvan een nieuw plan maken voor de werkgroep. Hierbij wordt voortgebouwd op de resultaten die bereikt zijn in de zone EdTech en de ideeën die opgehaald zijn in een verkenning die Twynstra Gudde in opdracht van het Versnellingsplan heeft uitgevoerd. Er wordt een werkgroep gevormd van medewerkers van hoger onderwijsinstellingen die vanuit hun instelling samenwerken met EdTech-bedrijven. In de werkgroep zal kennis uitgewisseld worden, en de werkgroep zal als klankbord fungeren voor de uit te voeren activiteiten.
Heb je interesse om deel te nemen aan de werkgroep om Edtech naar een hoger niveau te tillen? Meld je dan aan via edtech@versnellingsplan.nl.
Deel deze pagina
Het onderwijs is voortdurend in ontwikkeling. Studenten hebben behoefte aan afwisselend onderwijs dat aansluit op hun eigen belevingswereld. Terwijl docenten
A social imaginary for the public value of humanity in education Publieke waarden is bij veel hoger onderwijs instellingen een
De werkgroep EdTech voor onderwijsinnovatie heeft een maturity model gemaakt voor onderwijsinnovatie met EdTech. Het model is in eerste instantie
Hoe ervaren instellingen het gebruik van EdTech oplossingen in het onderwijs? Hoe beoordelen ze de nieuwe techologieën? Hebben ze te