Zone-docentprofessionalisering

Proeftuin AI in het hoger onderwijs

16 juni organiseerde de zone Faciliteren en professionaliseren van docenten haar eerste Hackathon AI in het hoger onderwijs – met 4 teams, 24 uur de tijd en 3 juryleden. Van die hackathon is een proeftuin gemaakt. Want AI in het hoger onderwijs biedt vele voordelen. Denk aan:

  • een betere aansluiting van het onderwijs bij de student;
  • het vergroten van de effectiviteit van digitale leermaterialen.

Met deze proeftuin gaat de zone dan ook in op de vraag: Hoe zet je (als docent) Artificial Intelligence in, in het hoger onderwijs? De proeftuin bevat een werkpakket met de werkwijze van de professionaliseringsaanpak. Daarnaast stelt de zone ook handzame documenten beschikbaar: van een mail voor werving van jedi’s tot aan de voorbereidingsmodule. Alle onderdelen van de proeftuin download je hieronder.

Download alle onderdelen van de proeftuin hier 

Placemat AI in het hoger onderwijs

Download de placemat en bereid je eigen onderwijs met AI! In de placemat staan de ingrediënten, bereidingswijze en aandachtspunten als het aankomt op AI inzetten in het hoger onderwijs.

Download de placemat AI hier 

Hackathon AI in het hoger onderwijs

4 teams, 24 uur de tijd en 3 juryleden: 16 juni ging de Hackathon AI in het onderwijs van start, georganiseerd door de zone. En dat met als opdracht om een praktische toepassing te bedenken van AI voor het hoger onderwijs. Hoe de hackathon er precies uitzag? Dat lees je in de reportage en zie je in de video hiernaast.

Deel deze pagina

Uitgelicht

De volgende projecten, publicaties en producten vind je wellicht ook interessant.
4-jaar-versnellen
Strategie
Vier jaar versnellen

Eindpresentatie Versnellingsplan 2019-2022. Een overzicht van vier jaar versnellen. Download de presentatie via onderstaande knop. Download de presentatie hier Download

VP-De-glossy-van-het-Versnellingsplan
Strategie
Glossy VP.

VP. is dé glossy van het Versnellingsplan. 4 jaar versnellen samengevat in 114 pagina’s interviews, portretten, reflecties en columns. Deze

Deze website maakt gebruik van cookies. Lees hier over onze Coookies